top of page
  • Writer's pictureLaur Talis Torn

Teine nädal Uruguays!


Alustasin päeva hommikusöögiga. Inimesed Uruguays ei söö eriti hommikusööki või kui söövad siis suhteliselt vähe. Hommikusöögiks on tavaliselt küpsised, millele on lisatud Dulce de leche, mis on Uruguay traditsiooniline toit. Eestis on see tuntud kui kondentspiim.


Lõunal sõime päristoitu. Toitudeks siin peamiselt on kiirtoidud, mis lastakse mikrolaine ahjus soojas, nii et eriti ise süüa ei tehta. Mulle see sobib, aga ega ma kõige õnnelikum ei ole, kuna olen suht suur gurmaan. Ma juba rääkisin vanematega, et võiks teha ise toitu ja nad olid nõus aga arvasid et võiks seda hiljem teha, kui ma olen rohkem kohanenud ja saan neid rohkem abistada.





Inimesed siin eriti elektrikulu pärast ei muretse. Kogu aeg on kõik juhtmed ja lambid sees. Ja sama lugu on vee kasutusega. Inimesed käivad duši all nii kaua, kui tahavad ja raiskavad vett mõnuga.

Pere on super super lahe. Nad on väga hoolitsevad ja vahet pidamata küsivad, kas mul on kõik hästi, kas ma soovin midagi jne. See on veidi ahistav aga samas väga tore.



Hommikutti tavaliselt sööme kõik koos ning niisama räägime. Kella kolme ajal lähevad vanemad tööle ja ma jään üksi koju. Kodus tavaliselt loen hispaania keelseid raamatuid, käin jooksmas, kuulan raadiot (hispaania keeles) ja vaatan telekat. Umbes kella 22 ajal tulevad vanemad koju ning sööme õhtusööki. Mulle ise sobib üksinda olemine ja mul on väga mõnus omepead tegutseda ning linnas ringi käia. Perega oleme linnas igal pool ringi liikunud. Nad on näidanud mulle mitmeid parke kus sõpradega käia ja kus sporti teha.

Esimene päev koolis! Super lahe oli! Kool algas kell pool kaheksa. Kõik õpilased ootasid minuga koos õues, et kooli uksed avataks. Kui lõpuks kooli sisse saime, hakkasin otsima oma klassi. Selle koolisüsteemi järgi olen ma 4 klassis. Kohe algusest peale pandi mind istuma kõige halvemate õpilaste juurde klassis, kes kogu aeg puuduvad tundidest ja ei viitsi õppida.


Vahetunnis läksin uute tuttavatega õue, kus kohe tulid kõik õpilased minu ümber ja hakkasid minult midagi hispaania keeles küsima. Õnneks oli abiline Google Translate olemas ja suhtlesime selle abil. Inimesed on Uruguays super sõbralikud ja kõik suhtlevad sinuga nagu vanad sõbrad. Super lahe oli inimestega rääkida. Peale kooli olin saanud endale mitmeid sõpru, kellega rääkisin ja kellega oli super tore. Leppisime sõpradega juba esimesel päeval kokku, et lähme koos välja. Saime nendega ühes pargis kokku ja läksi ühe poisi majja, kus niisama rääkisime ja tegime nalja.


Peale seda läksime välja vaatama Uruguay lahedaid ja ka kurbasid vaatepilte. Nägin väga lahedat loodust, kui ka nägin suuri prügimägesi.





Peale seda läksin isa tööjuurde. Isa on professionaalne jalgpalli treener ning õpetab ka mitmeid muid spordialasi. Isa ostis mulle kohalikku Uruguay toitu. Sõime Torta fritat, mis maitses täpselt nagu pankoogi kujuline churro.


Iminesed tervitavad siin üksteist väga erinevalt, kui Eestis. Poistega surud kätt ja tüdrukutega teed põsemusi. See võttis mind algul täieliku üllatusena, kui tüdrukud tulid minu juurde ja pidime tegema tervituseks põsemusi aga nüüdseks olen ma juba sellega harjunud.

Kõik inimesed on siin super sõbralikud ja võga lõbusad.


Järgmisel kui kooli jõutsin, tuli välja, et esimesed 2 tundi jäävad ära, kuna õpetaja ei tulnud kooli, nii et sain lihtsalt niisama sõpradega rääkida. 3 tund oli keemial, kus õpetaja jagas klassi gruppideks ja andis paberid, mille peal oli pilt. Iga grupp pidi leidma pildilt 10 valet tegevst. See tegevus kestis umbes 10 min. ja saime vaba tunni. Selle peale tulid mu sõbrad minu juurde ja küsisid, et kas ma tahaksin nendega näha Riverat. Ma olin väga selle poolt ning läksime Rivera ja Brasiilia piirile. Käisin Brasiilias! Mu sõbrad on super lahedad ja nendega koos on alati väga tore koos olla. Olen väga tänulik!




Laupäev!! Täna bondisime vanematega! Sõime koos hommikust ja rääkisime juttu. Peale seda läksime välja. Käisime igal pool linnas ringi. Käisime Suures pargis, Gran Bretanias, kus jõime matet ja niisama rääkisime. Peale seda läksime onu juurde, kus niisama rääkisime. Koju jõutsime hilja ja hakkasime valmistuma õhtusöögiks. Super tore nädal oli!









92 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page